Rebranding | Jouw bedrijf in een fris jasje!

03 feb 2021 | Astrid

We zitten momenteel nog steeds in een bizarre tijd. Maar ondernemers zouden ondernemers niet zijn, als zij ook in deze periode kans zien om zich te ontwikkelen, te groeien of… veranderingen door te voeren! Juist nu, want opvallen met je bedrijf is belangrijker dan ooit!

Even een opfrisser …
Het zal dan ook geen toeval zijn dat ik eind vorig jaar in korte tijd een tweetal gave opdrachten mocht oppakken, die alles te maken hadden met het opfrissen van een bestaande huisstijl: rebranding!

Zowel voor Rijschool Dekker Nijverdal als Bie Olthof in Nijverdal ging ik aan de slag met het creëren van een nieuwe look and feel voor de huisstijl. De basis bleef, maar het logo of de huisstijl werd in een modern jasje gestoken. Helemaal passend bij de tijd van nu, zonder dat de herkenbaarheid verloren ging en de klant direct alle facetten van het bedrijf moest omgooien. De bedrijfsvoering bleef in dit geval gelijk, maar er worden stap voor stap aanpassingen gedaan op het gebied van huisstijl en communicatie uitingen. 

Waarom kiezen voor rebranding?
Laat ik beginnen met het volgende: een merk is niet statisch. De wereld om ons heen verandert zo snel, dat bijblijven essentieel is. Inspelen op de behoefte van jouw klanten, en de branding hierop afstemmen is erg belangrijk.

Vaak wordt er voor rebranding gekozen op het moment dat een bedrijf merkt dat de identiteit van de organisatie is veranderd, en daarom een ander jasje nodig heeft. Of omdat het logo verbeterd kan worden, doordat tijden zijn veranderd.

Wat veranderd er?
Tijdens de rebranding kijk ik, samen met de klant, kritisch naar de bestaande communicatie uitingen: wat ligt er al op tafel en wat zijn de wensen? Moet alleen het logo worden aangepast, of ook het kleurgebruik, design en de slogan? Past de boodschap nog bij de huidige visie? Door mee te denken met de klant, wordt er samen een passende stijl gecreëerd. 

Vervolgens ga ik aan de slag met alle input, maak verschillende voorstellen en presenteer dit aan de klant. Zit dé nieuwe huisstijlertussen, en klopt het gevoel en de beleving? Dan pas ik dit naar wens toe in de communicatiemiddelen. Van visitekaartjes, flyers tot offertemappen: alles komt samen tot een geheel. Dit alles geheel in tempo van de klant, stap voor stap. Na de rebranding is het nog steeds hetzelfde bedrijf, maar dan in een fris jasje. 

Deel dit bericht: